was successfully added to your cart.

Cart

יצירת אנגייג’מנט בתקופת הקורונה

נכתב על ידי אלה שבח

HR Growth Partner at AddedValue

העולם מתחלק לשניים, כאלה שרואים בעיה בכל הזדמנות, וכאלו הרואים הזדמנות בכל בעיה. בדיוק לפני (או בעיצומו, תלוי את מי אתם שואלים) הגל השני, כבר מבינים בבירור שהקורונה מרעידה את אדמתנו ומשנה את חוקי המשחק, אבל מנגד יכולה להביא להתחדשות ופריצת דרך בכל מה שקשור לתקשורת מקוונת. 

בעולם הדיגיטלי, עבודה מרחוק נראה פתרון שבשגרה, אך הוא טומן בחובו בעיות רבות הקשורות לפרודוקטיביות, פערים תרבותיים ותחושת המחויבות הארגונית. 

אז נכון שאין תחליף לפגישות פנים אל פנים ושיחות מסדרון, אך עדיין יש דרכים רבות ליצור את תחושת המחויבות והמחוברות הארגונית הזאת גם מרחוק. הסוד הוא במינונים.

מזכיר לי שפעם ניסיתי ללמוד מסבתא שלי מתכון לקציצות, הכל הלך מעולה חוץ מהעובדה הקטנה שהיא לא עובדת עם כמויות מדויקות, היא פשוט לוקחת חופן ביד ושופכת הישר אל תוך הסיר, “לפי העין” היא קוראת לזה. אותו דבר גם כאן.

 

בהסתכלות על התקשורת שלנו אל מול המנהלים בארגון, יש את המשולש הקדוש: שקיפות, גמישות ודאטה.

שקיפות – אז אם אנחנו מדברים על מינונים, במקרה הזה, כל המרבה הרי זה משובח. למדתי שבתקופת הקורונה חשוב לשקף וכמה שיותר. גם אם הנתונים לא מזהירים וגם אם מדובר על פעילויות שגרתיות שנתפסות בעיניכם מיותרות לציון. העברת המידע בצורה שוטפת ופתוחה מאפשרת למנהלים לקבל מבט אמיתי וכנה על התמונה המלאה ויוצרת אצלם תחושה שהם יכולים להסתמך עליכם, במקום להרגיש שהם נאלצים “לרדוף אחריכם”.

גמישות – כל ארגון וכל מנהל אוהב לתקשר בדרך שונה, יש כאלה שמעדיפים וואטסאפ, יש כאלה שמעדיפים סלאק, יש מנהלים שמעדיפים את הזום, ואילו אחרים אשר מעדיפים לקבל מייל מסודר בסוף היום. חשוב להבין (ולשם כך יש גם לשאול) – איך הם מעדיפים את התקשורת איתם? עליכם להתאים את עצמכם אליהם על מנת להקל עליהם ולספק כמה שיותר מידע חיוני עבורם בצורה שהכי נוחה להם.

הצגת הדאטה – העולם של היום בנוי ומבוסס כולו על דאטה, רוב העבודה היום מדידה, וכיום גם במקצועות הרכים אפשר להוציא דוחות ונתונים מסודרים. מומלץ בסוף כל שבוע להוציא דוח מסודר של העבודה שלכם. אין לכם? ממליצה לרשום את כל הפעילויות שעשיתם במהלך השבוע באופן מסודר ולשלוח למנהל במייל. הקורונה שיבשה את התוכניות? מעולה, אז אפשר לבנות תכנית פעולה עתידית שתכלול פרויקטים חדשים לאור המצב. הדאטה משרתת הן את המנהלים והן את העבודה שלכם ועוזרת לכם לתפעל ולהתנהל בצורה יעילה יותר.