was successfully added to your cart.

Cart

נועה גלבוע

נועה גלבוע

HR Growth Partner and Team Leader

זמן קריאה: 5 דקות

זמן? לאן הוא בורח?
בעולם הגיוס (ובטח בימים אלה), נדמה שכל הזמן אנחנו נמצאים בריצה מתמדת, צריכים להחזיק כמה כדורים באוויר ולדאוג שהכל יתפקד וירוץ חלק – מפוקסים לעבר המטרה הסופית. 
היומיום שלנו מרגיש לפעמים כמו גשם של מטלות שנזרקות אחת אחרי השניה בקצב מסחרר: מועמדים לדבר איתם, ראיונות לתאם, follow up על ראיונות שכבר קרו, ניהול תהליכים, נדנוד למנהלים המגייסים, פרסומים, סורסינג ועבודה עם מקורות גיוסים שונים. 
מאוד מבלבל ומאוד לא פשוט להבין מה החשוב ומה הדחוף, מה צריך לקרות עכשיו מה יכול לחכות לאחר כך והרבה פעמים בסוף היום אנחנו מרגישות שרצנו פול גז בניוטרל – היינו עסוקות ועמוסות, אבל בסופו של דבר מרגיש שכלום לא התקדם. 
דיסקליימר קטן. יש המון שיטות לניהול זמן, המון ורסיות שונות ובסופו של דבר כל אחד מרכיב לעצמו את הנוסחא שהכי מתאימה לו. בבלוג הזה, אשמח לתת טיפים קטנים שאולי יעזרו גם לכן.

תנצלו את היכולות של מערכת הגיוס שלכן

ניהול התהליכים במערכת הגיוס יכול לשמש ממש כ-To do list שניתן לעבוד לפיו כדי לראות שלא מפספסים שום דבר.
למערכות היום יש יכולות פילטור מגוונות ובחלקן אפילו מערכות מובנות ששולפות למקום אחד את כל המועמדים לפי המשימות – מועמדים שצריך לתאם מולם ראיונות, שרואיינו ועדיין לא התקבלה החלטה וכו׳. מאפשר לנהל את התהליך בצורה מהירה יותר, בלי לפספס מועמדים.
יחד עם זאת, בגיוס מאוד קל להשאב רק למשימות היומיות שלנו (שיכולות בעצמן למלא יום שלם). 
גיוס הוא גם אסטרטגי ויש בו אלמנטים חשובים ואפילו דחופים, שאפשר בקלות לפספס בתוך היומיום. 

 

תייצרו לעצמכן שגרות

דוחות שבועיים והסקת מסקנות, ניהול אפקטיבי של מקורות גיוס, זמנים ברורים לעבודת סורסינג והכנסת מועמדים לפייפליין וכל תהליך אסטרטגי שאתן רואות לנכון להקדיש לו את הזמן. תמיד תעצרו ותסתכלו על התהליך מלמעלה, תבינו היכן נכון שתשקיעו את המשאבים וכך גם תתכננו את הזמן שלכם.

והנה עוד כמה טיפים כלליים לניהול זמן: 

תכנון יום עבודה

בערב לפני או באותו יום בבוקר, סמנו לעצמכן את המשימות החשובות ביותר לסיים באותו היום – שימו לב שאלה לא רק המשימות הדחופות, אלא גם המשימות שיקדמו אתכן קדימה.

“לבלוע את הצפרדעים”

תתחילו את היום דווקא מהמשימות שיש לנו נטייה לדחות או שיותר קשה לנו לעשות. תראו איזו תחושת סיפוק והישג יש אחרי שמוחקים אותן מהרשימה וזה כבר נותן מוטיבציה להמשך היום. 

הפכו את המשימות לרשימה

מומלץ מאוד לכתוב את כל המשימות שלכן במקום אחד ולא רק ״להחזיק אותן בראש״ – גם לזה יש המון כלים ודרכים לנהל וכל אחד צריך למצוא את הדרך שנוחה לו. אפשר אפילו להשתמש ב-Google task המובנה של Gmail ככה שיש גם חיבור למייל והכל נמצא במקום אחד מרוכז.

משימה שלוקחת פחות מ-2 דקות? עדיף לבצע מיד

כל משימה כזאת שתכנס לרשימת המשימות הארוכה רק תעמיס עליכם מנטלית ועדיף להפטר ממנה מיידית.

סגירת חלונות זמן ביומן

כמו שאתם סוגרים זמן לפגישות עם אחרים, תקבעו פגישות עם עצמכם כדי לעבוד על משימות ספציפיות (רק אל תבריזו ;-).

מקום לבלת”מים

אל תחסמו את כל הלו״ז – תשאירו מקום לבלת״מים (ובגיוס יש הרבה).

שיטת פומאדורו

טיפ למי שיותר קשה לו לשבת ולהתרכז לאורך זמן 🙂 גם כאן יש הרבה ורסיות ותצטרכו למצוא את זאת שעובדת לכם הכי טוב.
בפומאדורו עובדים בסבבי זמן קצרים של פוקוס (25 דקות) ובכמה סבבים ברצף. אחרי כל סבב, לוקחים 5 דקות הפסקה ואחרי 3-4 סבבים מומלץ לקחת הפסקה ארוכה יותר.
חשוב לתכנן מראש מה רוצים לעשות בזמן הזה ולהגיע מוכנים כדי לייעל את זמן העשייה. יש המון אפליקציות טיימר שמיועדות לסגנון העבודה הזה ואפשר גם להשתמש בטיימר מכני 🙂 אפליקציה מומלצת לדוגמא נקראת Forest.

מקווה שלפחות חלק מהטיפים הקטנים כאן יעזרו לכם לייעל את זמן העבודה ויגרמו לכם לסיים את היום עם תחושה שבאמת קידמתם משהו היום 🙂
נשמח לשמוע מכם, איזה טיפים נוספים אתם מכירים? מה עובד לכם?