was successfully added to your cart.

Cart

תקציב ארוחות וימי עבודה מהבית? סקר תנאים והטבות לעובדים בסטארטאפים

By October 7, 2020Uncategorized
אייל קלינג

אייל קלינג

CO-CEO

זמן קריאה: 10 דקות

תקציב ארוחות וימי עבודה מהבית? סקר תנאים והטבות לעובדים בסטארטאפים

ארוחות צהריים, מתנות ליומולדת ולחתונה וימי חופש – כמה מקבלים העובדים בסטארטאפים בישראל? סקר ראשון מסוגו של חברת AddedValue חושף את ההטבות והתנאים שסטארטאפים מציעים לעובדים.  בעולם בו הביקוש לטאלנטים גדול בהרבה מההיצע, מעטפת התנאים מהווה כלי מרכזי בשימור העובדים וחיבורם לארגון

ינואר 2020, תל אביב. חברת AddedValue, המנהלת תהליכי גיוס עובדים בארץ ובחו”ל עבור סטארטאפים ישראלים, מפרסמת לראשונה את ״מצב הסטארטאפים 2019: סקר תנאים והטבות״. הסקר מכיל מידע הנאסף מסטארטאפים צומחים וכולל התייחסות לנושאים כמו גובה תקציב הארוחות החודשי, מספר ימי החופש הניתנים לעובדים, תקציבי מתנות לימי הולדת, לידות וחתונות והשתתפות של המעסיקים בתקציב הפעילויות הספורטיביות של העובדים.
מטרת הסקר היא לספק מידע למעסיקים ולעובדים בסטארטאפים בישראל בנוגע לסטנדרטים המקובלים בתעשייה בנוגע לתנאי ההעסקה ולהטבות הניתנות לעובדים בנוסף לשכר החודשי. התנאים הנלווים עשויים להשפיע על הבחירה של עובדים במעסיק מסויים ועל שימור העובדים לאורך זמן.
המשאב האנושי הוא הנכס החשוב ביותר בסטארטאפים – עובדים מצוינים יסייעו לחברה לצמוח ולהצליח. לכן, חלק גדול מסבבי גיוס ההון הגדולים שאנחנו רואים בשנים האחרונות לסטארטאפים ישראלים צומחים מוקצה לשיפור תנאי ההעסקה של העובדים. לרוב, מתפרסם מידע הנוגע לשכר אותו משלמים הסטארטאפים לעובדים. אולם, שכר חודשי אינו הדרך היחידה בה חברות מתגמלות עובדים ומשמרות אותם. הסקר שלנו שופך לראשונה אור על התנאים הנלווים שקיימים בעולם הסטארטאפים, ולא קיימים כמעט באף ענף אחר. זהו מידע שימושי וחשוב למעסיקים ולעובדים בענף. בעולם בו הביקוש לטאלנטים גדול בהרבה מההיצע, ושבו עובדים מקבלים פניות והצעות עבודה מידי יום – מעטפת התנאים מהווה כלי מרכזי בשימור העובדים וחיבורם לארגון.
על הסקר השיבו כ-30 סטארטאפים ישראלים, במהלך דצמבר 2019. הסטארטאפים בסקר מעסיקים 15 עובדים ועד 150 עובדים והגודל החציוני שלהם הוא 55 עובדים. החברות שהשיבו על הסקר ממוקמות בתל אביב וסביבותיה. הסטארטאפים המיוצגים בסקר עוסקים בתחומים המובילים את שוק הסטארטאפים הישראלי כגון: AI, Data, Cyber, Web ועוד. כולם לפחות אחרי גיוס Round A ונמצאים בתהליך של צמיחה משמעותית.
להלן המסקנות הבולטות מתוך ״מצב הסטארט-אפים 2019: סקר תנאים והטבות״:

תנאי העסקה וימי חופש:

63% מהסטארטאפים איפשרו לעובדים שלהם לעבוד מהבית ב 2019. ברוב מוחלט של החברות מדובר היה ביום אחד בשבוע. והיום בזמן קורונה כמובן שהנתון הזה כבר לא רלוונטי. ברור שכל עולם ההייטק בכלל והסטארטאפים בפרט הולך למודל עבודה שכולל הרבה יותר עבודה מהבית.
כמות ימי החופש השנתית שהסטארטאפים נותנים בממוצע לעובדים שלהם היא 21. הכמות החציונית עומדת על 18 ימי חופש בשנה.
ב-78% מהסטארטאפים עובדים בערבי חג וחו״ל המועד.
כמעט כל הסטארטאפים בסקר מעניקים לעובדים ימי חופש לרגל החתונה שלהם. מספר ימי החופש הממוצע לכבוד חתונה הוא שניים.
59% מהסטארטאפים מעניקים לבני זוג ימי חופש לרגל לידה. מספר ימי החופש החציוני עומד על 3 ימים.
81% מהסטארטאפים מספקים חניה או משלמים עבור הסדרי חניה בסביבת המשרד לעובדים שלהם.

שכר וגיוס עובדים:

ב-59% מהסטארטאפים יש מדיניות קבועה וזמן מוגדר להעלאות שכר.
63% מהחברות מעניקות בונוסים לעובדים. ברוב הסטארטאפים בהם קיימת מדיניות קבועה להענקת בונוסים, הם מחולקים אחת לשנה על פי עמידה ביעדים.
ברוב הסטארטאפים אין מענקי חתימה לעובדים חדשים שמצטרפים לחברה. במקרים בהם כן ניתנים מענקים, לרוב מדובר בבעלי תפקידים ספציפיים מאוד ו/או בכירים שקשה לגייס.
ב-81% מהסטארטאפים ישנה תוכנית לגיוס עובדים בשיטת ״חבר מביא חבר״.
עובדים מקבלים עבור השמה מוצלחת של חבר/ה שגוייסו בשיטת ״חבר מביא חבר״ בממוצע 5100 שקלים. בחלק מהחברות העובדים מקבלים את התמורה בצורת חופשה לחו״ל, למשל חופשת סקי או חופשה זוגית באירופה. מתנות נוספות שניתנות עבור גיוס מוצלח של עובד/ת עליו המליצו הן אופניים חשמליים וסמארטפון.

מתנות לעובדים:

78% מהסטארטאפים מעניקים מתנות לעובדים שלהם לימי הולדת. רוב הסטארטאפים מעניקים שובר ב-BuyMe בשווי בטווח שנע מ-100 שקלים ועד 300 שקלים. סכום השובר מתנת יומולדת הממוצע עומד על 163 שקלים.
עוד מתנות שמעניקות החברות לעובדים לימי הולדת כוללות ארוחת בוקר בבית מלון, חבילות שי של שוקולדים וכרטיסים לבילוי בקולנוע.
כמעט כל הסטארטאפים שהשיבו על הסקר מעניקים מתנה לעובדות לרגל לידת ילד/ה. שווי המתנה נע מ-200 שקלים ועד אלף שקלים. הסכום הממוצע עומד על 452 שקלים.  רשימת המתנות שהחברות מעניקות להורים הטריים כוללת בדרך כלל מארזי שי של רשתות המתמחות במוצרי תינוקות. בחלק מהמקרים החברות מעניקות שוברי מתנה.
81% מהסטארטאפים מעניקים לעובדים שלהם מתנות לרגל נישואין. סכום מתנת החתונה הממוצע לעובדים בחברות שמעניקות מתנה הוא 836 שקלים והסכום החציוני הוא 1000 שקלים
סכום מתנות החג השנתי הכולל הממוצע שעובדים מקבלים עומד על 800 שקלים והחציוני על 700 שקלים.

בריאות, ארוחות והשקעה נוספת בעובדים:

תקציב הארוחות (תןביס, סיבוס וכו׳) הממוצע שהחברות מעניקות לעובדים עומד על 866 שקלים בחודש.
59% מהסטארטאפים משתתפים במימון פעילויות ספורטיביות עבור העובדים שלהם או מארגנים במסגרת שעות העבודה. כך למשל, חלק מהסטאראטפים משתתפים במימון חדר כושר לעובדים הממוקם בבניין בו נמצאת החברה, מעניקים אלף שקלים בחודש לשיעורי פילאטיס, מסבסדים מנוי חודשי לחדר כושר או סטודיו ומקיימים שיעורי יוגה ופילאטיס במשרד.
70% מהסטארטאפים מממנים לעובדיהם השתלמויות מקצועיות או מעודדים אותם לצאת לקורסים מקצועיים.
לסיכום, כל סטארטאפ בונה לעצמו את חבילת התנאים וההטבות על פי אופי החברה והערך שהוא מעוניין לתת לעובדים. ובכל זאת, בזמנים בהם התחרות על העובדים הטובים קשה, כל חברה רוצה לעמוד בסטאנדרטים שהשוק מציב. בסופו של דבר, קחו בחשבון שגם העובדים שלכם מודעים לתנאים וההטבות שהחברים שלהם מקבלים.