was successfully added to your cart.

Cart

סורסינג לאיתור טאלנטים שאף אחד לא מוצא

נכתב על ידי מוטי גלץ

Talent Sourcer Specialist at AddedValue

אחת הציפיות מאנשי סורסינג כשהם מאתרים מועמדים למשרות פיתוח, היא לפנות לפרופילים האידיאליים שכולנו מכירים היטב בלינקדין. זה שכותב בטייטל שהוא ראש צוות Frontend ב-Wix וזה שהעיד על עצמו ב-Summary שהוא מומחה ב-React או את זה שרושם שהוא DevOps Expert ושמציין בפרופיל שהוא עם ניסיון רב ב-Kubernetes. אותם פרופילים מובילים היטב בכמות הפניות שהם מקבלים שעשויות להגיע לעשרות פניות בשבוע מעשרות סורסרים, מגייסות או מנהלים מגייסים. עלינו לנתח את הסיטואציה ולהבין שככל שאותם פרופילים מקבלים יותר פניות, הם הופכים בתהליך הדרגתי ממוחמאים למתעלמים והיכולת ליצור אצלם עניין ניהיית מאתגרת יותר ויותר.

האסטרטגיה שלנו כסורסרים היא לנסות לגשת לחיפושים בגישה שונה, כזו שלא מזניחה את רמת האיתור או המועמדים, אך נותנת לפרופילים הדלים יותר, מתומצתים, “חסרי הכריזמה” את הביטוי והמקום.

אז איך עושים את זה מבלי להכניס למשפך מועמדים לא רלוונטיים? לאחר איתור מועמד כזה, נמשיך לאתר אינדיקציות לאיכותו המקצועית במקומות אחרים כמו Github, Stackoverflow, Medium ואפילו ב-Twitter. אותם אנשים בעלי פרופילי לינקדין דלים, יכולים להיות עם עבר ב- 81 שלא צויין, עם ניסיון רב בניהול אך עם Title גנרי של Software Engineer או בפרופיל שכתב שהוא מומחה ב-Javascript אבל לא ציין באיזה Framework.

 

כל סורסר יעיד שאין כיף גדול מלגייס מועמד שהוא הכניס לתהליך, שעל פניו הפרופיל שלו נראה דל, שהמגייסת לא ששה ליצור איתו קשר, ולבסוף התגלה ככישרון גדול. המקום שלנו כמומחי רשת שעובדים מול מגייסות הוא לשנות את היחס שלהן לפרופילים הללו ולגישה המסורתית של קו”ח = פרופיל לינקדין, שכן בארץ, הרבה מהעובדים הטכנולוגיים מתמקדים פחות בלכתוב את הפרופיל שלהם ויותר בלכתוב קוד.