was successfully added to your cart.

Cart

האתגר, הדרך והפיצוח – כך גייסנו מגייסת

By January 19, 2022HR, גיוס ישראל
מיכל משה

מיכל משה

Partner, HR Success Manager

זמן קריאה: 7 דקות

האתגר, הדרך והפיצוח – כך גייסנו מגייסת

האתגר – גיוס מגייסת טכנולוגית

לאחרונה פנתה אליי מנהלת גיוס בחברת הייטק גדולה סיפרה לי שהיא מחפשת מגייסת טכנולוגית. בנוהל, היא ניגשה למשימה בפול פאוור עם כל כלי הגיוס שלה: השקיעה בפרסום מגניב, פרסמה את המשרה בפייסבוק בכל קבוצות הHR ובלינקדאין וקיבלה שפע של לייקים ושיתופים. עד כאן נשמע פשוט, אפילו טריוויאלי. 
אבל, למרות העובדה שהיא עשתה הכל נכון ועל אף הבאזז, היא קיבלה צרצרים 🙂
תיבת המייל שלה נותרה נטושה. אפס הגשות מועמדות… מופתעת, היא חזרה לפרסום על מנת לוודא שלא טעתה באיות כתובת המייל שלה. (ספוילר, היא לא)

מרגישים את העומס? אתם לא לבד

אם הסיפור הזה נשמע לכם מוכר, או אם נדמה לכם שכתבתי אתכם, אתם לא טועים. בתקופה האחרונה כולם מגייסים מגייסות. היקפי גיוסי הון ענקיים של חברות מולידים בתורם צורך בהול להוציא לפועל תוכניות גיוס גרנדיוזיות. נדמה שכולםםםם מגייסים בקצב מטאורי (או לפחות מנסים…) וכן, שלא במפתיע, כולם רוצים להיות “בדרך להייטקס”. 🙂
הכל ברור, אבל בתכלס, איך יוצאים מהלופ הזה ? כיצד מתגברים על ביקוש נוסק לצד המחסור במגייסות מנוסות שקיים תמיד ולאחרונה אף החריף?

התשובה שלנו חד משמעית – הכשרה

ברור לנו שזה לא מתאים לכולם, ואין ספק כי לא תמיד יש לארגון את הידע או הזמן לעשות את זה, אבל מנסיוננו, זה פתרון שמתאים לכל משרה בכל חברה , לאו דווקא למשרת גיוס.
איך אנחנו יודעים(ות) את זה? בAddedvalue אנחנו מאמינים מאוד בכישורים ולא רק בניסיון. הזמן לימד אותנו שמיקס של יכולת ומוטיבציה גבוהה הוא תמהיל מנצח , כזה שעשוי לחולל ניסים. בטווח הארוך, המגייסת הצעירה, הסקרנית והחריפה, זו שיודעת איך לפצח אתגרים, יכולה לצלוח את המשימה, כן, לפעמים אפילו טוב יותר ממגייסת בעלת ניסיון רב.

לאורך השנים גייסנו את הטובות ביותר

על הנייר הן אולי נראו פחות מבטיחות: מגייסות עם פוטנציאל עצום ויחסית מעט ניסיון (שנה שנתיים בחברות השמה/בתי תכנה, או תפקידי מתאמת/מנהלת משרד בחברות הייטק), אבל תמיד ידענו לראות קצת מעבר לפרטים היבשים. 
הצורך ההולך וגדל במגייסות, אופי החברה שלנו ומודלים ייחודיים של גיוס , הכריחו אותנו ( וטוב שכך!) לנטוש כלי גיוס מסורתיים ולחשוב יצירתי, דינמי וחדשני, פשוט מחוץ לקופסא המוכרת.

המשימה: להכשיר מגייסות מוכשרות ובעלות מעט נסיון ולשלב אותן בתפקידי גיוס בסטארטאפים מעולים

אימצנו את המשימה הזו לליבנו ולקחנו אותה בשיא הרצינות. בנינו עבורה תוכנית פעולה, המהווה מודל גיוס והכשרה בכמה מצבים :

בשלב הראשוני

לקחנו את תכנית ההכשרה שלנו כמה צעדים קדימה – העמקנו ופרטנו אותה. את כל הידע איגדנו לכדי קורס מעמיק ותיאורתי.  הודות לתקופת הקורונה, יש לנו שפע של הדרכות מקצועיות מוקלטות בזום מימי הסגר הראשון : החל ממה זה סטארטאפ, מהן שפות פיתוח עיליות ועד איך להפוך לשותפה עסקית. 
אבל עם כל הכבוד לתיאוריה, אנחנו חסידי הפרקטיקה ולכן רוב ההדרכות שולבו בהדרכות בשטח לצד המגייסות שלנו. מדובר בימי עבודה משותפים שכללו תצפיות על ראיונות, ראיונות טלפונים ופגישות  עם מנהלים. 

בשלב הבא, לצד התיאוריה והפרקטיקה, גיבינו את ההכשרה בליווי מקצועי:

כל המגייסות מלוות ביום יום על ידי מנהלת מקצועית ומנהלת אישית. בצורה הזו סיפקנו מעטפת הוליסטית משמעותית מא’ ועד ת’ לכל שאלה שעולה, לצד הכנה לפגישות עם מנהלים מגייסים, למידה של משרות חדשות ובניית תכנית עבודה לגיוס כל משרה.
ועוד נקודה חשובה : התיאוריה, הפרקטיקה והליווי המקצועי מלווים בהקשר קהילתי משמעותי. Addedvalue היא קהילה חמה, הדוקה ומקצועית הכוללת 30 אנשי גיוס, המלווים את המגייסים החדשים שלנו בכל שאלה והתייעצות ומהווים פלטפורמה נוחה, נגישה וזמינה לתמיכה מקצועית.

מעלים שלב ומתכוננים לרגע האמת : כניסה לחברת סטארטאפ בתפקיד מגייסת.

לאחר שלבי ההכשרה וליווי מקצועי, חיפשנו עבור המגייסות החדשות חברות מוצר טובות בהן יוכלו מחד ללמוד ולהתנסות, אך לא פחות מכך, גם לתרום משמעותית, הכל תוך תיאום ציפיות מדויק מול החברה. חודש קדימה, כולן כבר התחילו לעבוד בחברות מעולות בתפקיד מתאים ומשמעותי. 
הדרייב , התשוקה והיכולות האישיות שלהן, בשילוב הליווי הצמוד וההכשרה,הצליחו לייצר שביעות רצון גבוהה מאוד וגיוסים לא פחות ממעולים. במבט לאחור, אנחנו גאים מאוד לומר כי עקומת הלמידה חדה מאוד ואין ספק כי התשתית שבנינו תסייע לנו בעתיד לשכפל את מודל ההכשרה לגיוסים נוספים.

נשמע יצירתי ? לפעמים זה כל מה שצריך!
יש לכם התלבטויות או תהיות כיצד ניתן ליישם את המודל הזה בארגון שלכם? בואו נדבר.