was successfully added to your cart.

Cart

איך לחיות מרחוק את השוק שאת מגייסת בו

איך לחיות מרחוק את השוק שאת מגייסת בו
ליטל בן פורת – Head of Global Recruitment @ AddedValue

“לבי במזרח ואנוכי בסוף מערב זה כנראה התיאור הכי מדויק לחיי היומיום של מנהלת גיוס גלובלי, ושכל אחת תתייחס לכיווני כדור הארץ הרלוונטים לה 🙂

העולם הוא כבר מזמן כפר גלובלי קטן ואפשר בהחלט להיות ממוקמת פיזית בישראל ולגייס בהצלחה בארה”ב, אירופה או המזרח הרחוק, אם את רק דואגת להישאר מעודכנת במי מגייס, מי מפטר, מה נהוג בשוק, מה לא, איפה עובדים המועמדים החזקים וכו’, בצד השני של העולם.

הנה 3 שיטות קלילות שאימצתי כדי להתעדכן במה שקורה בשוק המטרה שלי:

  1. ספאם הוא ידע וידע הוא כוח – מכירים את זה שאתם נרשמים לאתר כלשהו ומתחילים לקבל תוכן שיווקי מציק? מניחה שרוב המיילים נמחקים בלי שאפילו טרחתם לפתוח. לא במקרה שלנו. המיילים האלו הם מקור ידע אדיר! הנה דוגמאות שהגיעו אלי לאחרונה ברשימת התפוצה של Glassdoor, תחת הכותרות:

11 Companies That Let You Work From Home

20 Companies Hiring Like Crazy in May

11 Companies With Impressive Spaces

8 Companies With Amazing Benefits

אז נכון, יתכן שמדובר בתוכן שרובו שיווקי וממומן (למרות הצהרות החברה שישקלו להכניס כל חברה לבלוג שלהם, ללא תשלום). גם אם כן וגם אם לא – אני מצליחה להבין באמצעותו מי החברות המובילות בשוק (מאיפה יהיה לי כנראה יותר קשה להוציא עובדים) ולמי היינו רוצה להידמות, איך נראה דף הקריירה שלהם באתר ואיפה מפרסמים את המשרות, מי המתחרים החזקים, איזה הטבות מבוקשות בשוק, מה נהוג לגבי עבודה מרחוק וכו’.

כחברה שאינה מקומית, אני מבינה שאני צריכה להיות בhigh-end של אלו, על מנת למשוך תשומת לב מהשוק, ולהצליח לגייס (ולשמר) עובדים איכותיים.

  1. כנסים, מיטאפים ושאר ירקות – כולם כבר מבינים את הערך של נוכחות בכנסים גם ברמת גיוס ו-Talent PR, אך אני מאירה זווית אחרת הפעם. במקום לשבור את הראש על מי החברות המובילות / המתחרים שלי ומאיפה עוד אפשר לצוד מועמדים אפשר בקלות לבדוק באתר meetup מיהן החברות שנותנות חסות לקבוצה שמעניינת אותי. אני, לדוגמא, חיפשתי חברות בתחום הAI בניו יורק והגעתי לקבוצה הזאת. במקרה, הקבוצה בחסות חברה שעוסקת בתחום ואכן התגלתה כחברה רלוונטית להאדהאנט עבורי. בנוסף אפשר לראות מי המרצים האורחים ולטרגט אותם או עובדים בחברה ממנה מגיעים. עוד דרך מעניינת היא בדיקת הספונסרים בכנסים המובילים בתחום או אלו בהם החברה שלכם משתתפת. אחד הסטארטאפים שאני עובדת איתו הציג בכנס Strata, כנס מוביל בתחום הדאטה. באתר הכנס מצאתי את רשימת נותני החסות, שהתגלתה כרשימה מצוינת של חברות להאד האנט בתחום. הנה אתר שיכול לעזור לכם למפות כנסים בלוקיישנים שונים.
  2. ששש… חדשות – אז בישראל זה דיי ברור שכולם עוקבים אחרי אתרים כמו כלכליסט ודה-מרקר כדי להתעדכן במה חדש. בחו”ל אני ממליצה להתעדכן בצורה דומה, למשל דרך אתר Techcrunch, בהרשמה לCrunchbase Daily וקבלת עדכונים יומיים או בהרשמה לאתר Owler. האחרון הוא אחד החביבים עלי כי הוא מאפשר לבחור חברות שאחריהן אני מעוניינת לעקוב ושולח מייל מסכם עם מידע, עדכונים וחדשות מהרשת עליהן. ככה זה נראה אצלי למשל, עם החברות שבחרתי לעקוב אחריהן. מאיזה מהן כדאי לדעתך להתחיל לטרגט מועמדים? 🙂

אלה חלק מהשיטות בהן אני משתמשת כמעט ברמה יומית, והן שעוזרות לי מעודכנת, להתמצא יותר טוב יותר בשוק המקומי ולמקסם את הצלחות הגיוס.

רוצים לכתוב לי, לשאול או להתייעץ? lital@added-value.co.il 

או בתגובות כאן למטה

-נכתב בלשון נקבה אך כמובן מיועד לשני המינים-