was successfully added to your cart.

Cart

דאטה ככלי ניהול אסטרטגי עבור מגייסים וסורסרים

שחק שצר

שחק שצר

HR Growth Partner and Team Leader

זמן קריאה: 5 דקות

דאטה ככלי ניהול אסטרטגי עבור מגייסים וסורסרים

אתם לא באמת תופתעו אם נאמר לכם כי אנחנו חיים בעולם מבוסס דאטה.

ככזה, מטרות ויעדים מדידים, דוחות ונתונים מסודרים – הם חלק בלתי נפרד מההתנהלות שלנו ומהווים כלים חיוניים בכל תחומי העיסוק. מה שכמובן הופך את הדאטה לאחד הפרמטרים המעולים, החשובים והבהירים שישנם.

אז למה אנחנו עדיין לא חיים ונושמים דאטה בעולמות הגיוס? שאלה טובה.

אולי כתוצר של מערכות גיוס שלא מצליחות לעמוד בתנאי דינמיות וגמישות מאתגרים, או תהליכים מורכבים שמקשים על דוחות מהימנים ואינסייטים שניתן להסיק מהם.
אולי זו העובדה הפשוטה כי התחום שלנו עוסק באנשים, וככזה, לא מעט מהעוסקים במלאכה מתחברים פחות למספרים, נתונים, דוחות ועוד באז וורדס שעד לפני כמה שנים היו רחוקים מאוד מהעבודה השוטפת שלנו בגיוס.
Photo by Myriam Jessier on Unsplash

כך או כך, אנחנו מאמינות גדולות בדאטה, כחלק בלתי נפרד מתהליך עבודה מסודר ומבוסס נתונים.

בהתאמה, אנחנו שבות ומדגישות את החשיבות והתועלות שלו עבור מגייסים וסורסרים.
החל בהבנת בנצ’מרק של השוק, דרך הסתכלות על ניסיונות קודמים בחברה בכדי להבין כמה זמן ומשאבים אנחנו צריכים על מנת לגייס לתפקיד ספציפי, ועד לשקיפות מול המנהלים בפעולות ובשבילים שבדרך. האמת היא כי העבודה עם דאטה משרתת אינספור מטרות והופכת את התהליך ליעיל ומושכל יותר.
בסופו של יום, הדרך הנכונה והמתבקשת לעבודה משותפת ונכונה עם המנהלים המגייסים והבכירים מולם אנחנו עובדים, היא פשוט לדבר בשפה שלהם – שפת הנתונים.

כדי להחזיק ולנהל תהליך גיוס, צריך להישאר עם היד על הדופק

אחד הדברים הכי חשובים שהמגייסות שלנו יודעות הוא שלא עובדים על אוטומט. בשוק יש המון משתנים אבל חשוב לעצור רגע, לבחון ולהבין מה עובד ומה לא, ולא להמתין למשבר או לחלופין שיעברו חודשיים והמנהל לא יבין למה לא מצליחים לגייס.

ההסתכלות על הדאטה מוסיפה מידע חשוב

היא מדייקת את הדרך ומאפשרת להבין האם כל הפרמטרים בתהליך חשובים, או האם יש שלב חיוני פחות שניתן לוותר עליו. ייתכן ויש לנו מקור גיוס שרק מבזבז לנו את הזמן וצריך לחשוב על דרכים נוספות לגיוס. אולי כדאי להחליף בין שלבים כי יש מישהו אסטרטגי בחברה שעדיף שיפגוש את המועמדים קודם, או שאולי התרגיל לא מייצג את מה שבאמת צריך או שאינו מותאם למה שקורה בשוק ובגללו מאבדים בדרך הרבה מועמדים.
בסופו של דבר, כמו בפיתוח מוצר- הכל זה AB Testing ואנחנו נמצאים בתהליך תמידי של התבוננות: מסתכלים, בוחנים ומנסים להבין מה עובד ומה צריך עוד חידוד ושיפור, כך שנוכל להתייעל ולגייס ברמה הכי איכותית ומהירה שאפשר.