was successfully added to your cart.

Cart

ליאת קלינג

ליאת קלינג

CO-CEO at AddedValue

זמן קריאה: 5 דקות

יום העצמאות הפרטי שלי
יום העצמאות הוא גם החגיגה הפרטית שלי ביציאה לעצמאות והקמת AddedValue.
נולדתי במשפחה בה עצמאות הייתה מילה גסה. הוריי חוו קשיים רבים בעסק אותו הקימו, ודיברו בגעגוע על התקופה בה היו שכירים. כל חיי גדלתי עם הידיעה שמסוכן להיות בעלת עסק עצמאי.
אחרי הרבה שנים כשכירה, ובעקבות לידת בתי השניה, מצאתי את עצמי מתבאסת לחזור להיות שכירה…
לא רציתי להתחנן לצאת מוקדם הביתה, לצאת בשעה שלוש ולהרגיש שנטשתי באמצע היום, או להשאר עד תשע בערב ולהרגיש שנטשתי את בנותיי. כמו הרבה נשות גיוס, פתחתי “עוסק פטור” והתחלתי לעבוד כפרילנסרית- לתת שירותים לכמה סטארטאפים ולעבוד קשה. קשה מאוד אבל מבחירה.
התמזל מזלי להתחיל לעבוד עם הסטארטאפים מהטובים בשוק באותה תקופה, מה שפתח לי המון דלתות בהמשך הדרך.
אז בלי כוונות גדילה ובלי יומרות גדולות לפתיחת עסק, לקחתי לי עזרה כדי לעבוד שפוי יותר, וכאשר ה”עזרה” הסתברה כמגייסת מצוינת, היא עברה לעבוד בפרונט מול הלקוח, ואני ולקחתי עזרה נוספת. השאר היסטוריה…
אני לא שוכחת את התחושה שבה חיברתי מגייסת לארגון, תחת השם שלי, והתפללתי שתצליח.
גם את ההחלטה להתחיל לעבוד עם כל לקוח שפונה אלינו גם אם הוא לא לרוחי או לא אטרקטיבי למועמדים. הכל כדי ללמוד, להשתפשף, ולבנות את הביוגרפיה המרתקת של הארגון שלנו. להפיץ את הבשורה. 
ההתחלה לא הייתה קלה. להכיר לשוק פתרון שכמעט ולא היה קיים עד אז, לשכנע לקוח שלא שמע עלינו לשלם תשלום שעתי על גיוס שעוד לא קרה, וללמד אותו שסורסינג וכליו הם המפתח לגיוס מעולה. אלו היו אתגרים מטורפים בשוק שהיה רגיל  עד אז בעיקר לחברות השמה ופרילנסרים.
שינוי המודל העסקי לפי הצרכים שעלו מהשוק, גיוס מגייסים מעולים, יצירת מתודולוגיה והתעדכנות תמידית בכלי הגיוס הכי חדשים, אפשרו לנו להצליח ולגדול מעל ומעבר לכל מה שייחלנו.
מפה לשם… אנחנו כיום כ- 25 אנשי גיוס מצויינים ושחקנים משמעותיים מאוד בשוק הגיוס המקומי והגלובלי. עובדים עם כ-60 סטארטאפים בשנה ומאות סטארטאפים מאז הקמתנו.  

 

לא אשכח את הרגע בו הייתי בחופשה, הבנתי פתאום שאני מטיילת במדריד והעסק עובד לא רע גם בלעדי. הרגע הזה היווה אבן דרך משמעותית והפעם הראשונה בה יכולתי לחוש עצמאות מהי. נכון, גם באותו רגע הייתי קשובה למה שקורה בחברה בארץ והייתה בי ההבנה שכבעלת עסק אין ולא תהיה לי חופשה טוטאלית, אבל בכל רגע מעתה והלאה ארגיש חופש!

 

התחושה (שלא בהכרח משקפת תמיד את המציאות) שאני מנהלת את הזמן שלי ומייצרת אימפקט משמעותי עבור העובדים בחברה ועבור קבוצה גדולה של לקוחות, היא תחושה ששווה בעיני את האתגרים הגדולים שחווים בעלי עסק עצמאי וללא ספק בחירה שאין ממנה דרך חזרה. 
ובנימה אישית-על אף מה שכתבתי, אני מאמינה בכל ליבי שתחושת עצמאות וחופש היא בתוכנו. כך, שכיר יכול להרגיש האיש החופשי בעולם, ואילו עצמאי עשוי לחוש כבול ומוגבל. 
מאחלת לכולנו עצמאות וחופש פנימי להיות כל מה שאנחנו רוצים. 
חג עצמאות שמח!