לגייס כריש מכירות מעבר לים – חלק א’
ליטל בן פורת – Head of Global Recruitment @ AddedValue
בתור מגייסת טכנולוגית, לקח לי קצת זמן להבין שגיוס של אנשי סיילס הוא שונה בתכלית ממה שהכרתי מעולם הפיתוח. הייתי רגילה למדוד מועמד לפי כמה עמוס ופעיל חשבון הגיטהאב שלו למשל, הבנתי שאני צריכה לשנות פאזה ושהמדדים במקרה הזה הם אחרים. תוסיפו לזה את העובדה שהסיילס שאני מגייסת הם מקומיים בחו”ל, עם תרבות אחרת, בטריטוריות חדשות עבורי לעיתים – מה יוצא? אתגר!
משרות סיילס וכל הסובב אותן הן היום הגיוס העיקרי שלי בחו”ל והפוסט הזה בא לסייע אלה מכן (או מכם) שעושות צעדים ראשונים בגיוס שכזה ומאותגרות 🙂 אז… איך אני מוצאת ומאפיינת איש מכירות חזק בחו”ל?
נתחיל מ-איפה לחפש?
במקרה הזה התשובה היא דיי פשוטה ורלוונטית לארה”ב, אירופה ולרוב גם למזרח הרחוק – לינקדין כמובן. עוד לא פגשתי איש מכירות תותח שלא מנהל את הרשת העסקית שלו בלינקדין.
עוד 3 רעיונות/פלטפורמות שאני נעזרת בהן:
Silo – חברת סטארטאפ ישראלית שפיתחה אפליקציה המאפשרת להעלות בקשות לעזרה/עצה. בסופו של דבר היא עוסקת בחיבורים בין אנשים ובהתאם, מסתובבים שם המון יזמים ואנשי מכירות. יש קבוצות ספציפיות לפי נושאים ומיקום (למשל קבוצה המיועדת לסילקון ואלי) שאפשר לפרסם בהן, אפשר לבנות רשת קשרים ו/או לפנות אישית למי שמעניין אתכם. אפשר גם פשוט לבקש עזרה בחיבורים ממי שנראה לכם מקושר. נחמד, הפלטפורמה עוד עוד לא התרוממה לגמרי אבל בעלת פוטנציאל.
אתר meetup – אפשר בקלות לחפש מי מוביל קבוצות מעניינות בתחומי הביזנס והשיווק באזור בו אתן מגייסות, או לחילופין מרצה / מי עושה attending ומשתתף. כנ”ל לגבי עובדים שמייצגים את החברות המובילות בתעשיה בכנסים. פשוט נכנסת לאתר הכנס שמעניין אותי, בודקת מי מרצה ומטרגטת אותו. אם לא מצאתם קבוצות בלוקיישן המבוקש, חפשו אם יש אתר מיטאפים מקומי אחר.
ג’יימס בונד זו אני – לפעמים אני פשוט מרגלת, נכנסת לאתר של חברות מעניינות שאני מטרגטת ובודקת אם יש בלוג ומי כותב ופעיל בו. אלו לרוב העובדים הבולטים יותר. כן, גם אנשי סלס כותבים בלוגים 🙂
מצאתי. יש! מה עכשיו?
Google is my best friend – חיפוש קצר יכול להעלות לי שכתב אתר אישי, בלוג, כתבות שנכתבו עליו או שצוטט בהן, סרטוני יוטיוב של talks שנתן. אני מתרשמת ושולחת למנהל מגייס כדי לראות שאכן המועמד מעניין ורלוונטי.
it’s all about connections – בודקת כמה קשרים יש למועמד, איך בחר להציג את עצמו בסיכום, איך מתנסח ומוכר את עצמו והאם מה שבחר להדגיש רלוונטי לנו, לאיזה תכנים בוחר לעשות לייק (אם בכלל), מה ההמלצות שכתבו עליו האם הן בסגנון של “לצאת ידי חובה”?) ושהוא כתב על אחרים, האם נמצא בקבוצות לינקדין רלוונטיות בתחום, האם עוקב אחרי דפי לינקדין של חברות רלוונטיות בתחום. בנוסף אני בודקת למי אנחנו מחוברים במשותף, הנחת היסוד שלי היא מועמד חזק חייב להיות מקושר לאנשי מפתח בתעשיה. אם עוד לא יצרת לעצמך רשת קשרים בטריטוריה שאת מגייסת, אולי שווה לעשות את הבדיקה הזאת מהלינקדין של המנהלים / פאונדרים.
אז אלו כמה שיטות שעוזרות לי לזהות את המועמדים החזקים, לפחות בהתאמה הראשונית “על הנייר”. בפוסט הבא אדבר על הפרמטרים העיקריים שבעיני הופכים איש מכירות לחזק ואיך לזהות אותם באינטרקציה הראשונית איתו. בינתיים, שתפו אותי – מה השיטות שלכם להגיע למועמדי סלס טובים?