was successfully added to your cart.

Cart

האתגר – כניסה לתפקיד מנהלת גיוס בסטארטאפ בתקופת הקורונה

By August 25, 2020Uncategorized

נכתב על ידי עדי יצחקוב

HR Growth Partner at AddedValue

אז אין ספק שתקופת הקורונה הייתה מאתגרת בהרבה תחומים. אותי זה פגש בעיקר בעבודה, כשאני צריכה להתחיל לעבוד עם סטארטאפ חדש מרחוק ולגייס לו עובדים חדשים (מה? איך עושים את זה? עדי, תנשמי).

הנה ארבעה דברים מאתגרים בכניסה לסטאראפ חדש בתקופת הקורונה:

אין לי מושג איך נראים העובדים בחברה!!!

אשכרה ככה. עבדתי שלושה חודשים מרחוק ולא הכרתי את רוב העובדים (למעט חלק שפגשתי ב-Zoom). אחרי כמה חודשים הגיעה אלינו קצת אתנחתא מהקורונה (מישהו זוכר את זה בכלל?) וחזרנו לעבוד במשרדים. אני חושבת שהיום הראשון שלי במשרד הוא הגדרה מדויקת למילה- הזוי. פגשתי אנשים שאני עובדת איתם כבר כמה חודשים, מדברת איתם ועליהם, קובעת להם פגישות, מייעצת ועוזרת ורק עכשיו לראשונה לשם יש גם פנים. אין ספק שהיה קצת מביך לשאול עובד לשמו למרות שדיברנו מלא ב-Slack. מזל שהם חבר’ה מגניבים והריצו איתי דאחקות על הסיטואציה!

אני צריכה למצוא עובדים מתאימים אישיותית לחברה שאני לא מכירה את התרבות הארגונית שלה!!

אז נשים בצד את הסעיף הראשון המביך. ננשך שפתיים ונתעלם. איך מעבירים מועמדים איכותיים, שיתאימו גם ברמה האישית לאווירה בחברה, מבלי להיות אפילו פעם אחת במשרד ולהכיר את התרבות שלהם לעומק?? Challenge accepted! אחרי שלב קצר של ניסוי וטעייה, הייתי חייבת להבין לעומק איזו דמות אני מחפשת. מיד לקבוע פגישה עם המנהל המגייס ולפצוח בחקירה שלא מביישת את השב”כ. מה? איך? כמה? למה? אני צריכה לדעת הכל! בעזרת שיתוף פעולה מעורר השראה אני יוצאת לדרך עם תובנות חדשות. אגב, זה היה מדהים לשמוע מה המנהלים מספרים על אופי החברה ואז לראות את זה בעיניים ולהבין אפילו יותר לעומק בדיוק למה הם התכוונו.

להישאר מעודכנים ומסונכרנים גם מרחוק. אתם בטוח יודעים למה אני מתכוונת.

אין שיחות מסדרון. אין לקשקש בהפסקת קפה. אין לשאול שאלה קטנה בין רצף פגישות. כדי להישאר מעודכנים ומסונכרנים צריך ליזום יצירת קשר או לקבוע פגישה. אני חייבת לשמור על סדר ולהיזהר שלא יפלו דברים בין הכיסאות. רק כשמנטרלים את העדכונים הקטנים של מהלך היום שנזרקים “על הדרך” מבינים כמה מצטבר כל יום. אין מצב שאני נותנת לדברים להתבלגן! חייבת שיטה. הפתרון שנמצא? אין ברירה, חייבים לקבוע פגישות קבועות שמיועדות לעדכונים אלו. ככה משלימים פערים ושומרים על הסדר.

גם להיות חדשה ב-AddedValue וגם להתחיל לקוח חדש בתקופת קורונה? בהצלחה לי.

אם כל שלושת הסעיפים הראשונים לא מספיקים בשביל להסביר את הקושי – בנוסף, הייתי חדשה ב-AddedValue! איך הדברים מתנהלים? עם מי להתייעץ? איך לשאול? מה זה אומר בכלל להתחיל פרויקט אצל לקוח? מאיפה מתחילים??? אוקי, בלי פאניקה. איזה כיף שהגעתי למקום הנכון. קבוצה בווטסאפ שזמינה לשאלות 24/7, מלווה שעוברת איתי את התהליך יד ביד ועוזרת להתמקצע מיום ליום, צוות מדהים שרק מחכה שיבקשו ממנו עזרה והוא נרתם בלי לשאול שאלות, וובינרים מעשירים, המלצות שוטפות על פודקאסטים, כתבות, בלוגים ובעצם אין סוף תמיכה. בעצם, עם סביבה תומכת כזו האתגרים שסיפרתי עליהם בפוסט בעצם לא היו כל כך מאתגרים 😊

Leave a Reply