was successfully added to your cart.

Cart

האדד ווליו של סורסינג איכותי

נכתב על ידי אלכסיי גחט

Senior Technical Sourcer at AddedValue

הרבה פעמים כשעובדים עם פונקציית סורסינג על משרה קשה לגיוס, יש מועמדים מאוד איכותיים שמגיעים לשלבים די מתקדמים בתהליך הגיוס, אבל כשבוחנים את הדאטה לא תמיד אפשר לראות כמות גדולה של חוזים שנחתמו וזה נתון שיכול לבלבל את הארגון המגייס.

מה שמגייסות או מנהלות גיוס צריכות להבין הוא שהערך האמיתי של סורסינג הוא לא רק כמה אנשים גויסו. הערך האמיתי של סורסינג הוא בהחלט שילוב של כמה מרכיבים.

אז איזה ערך סורסינג איכותי מביא לארגון?

מועמדים איכותיים בפייפ. אלו מועמדים שלא היו מגיעים בדרך אחרת לארגון (לא דרך פרסומים, חברות השמה או אתר החברה). כמות יפה של מועמדים כאלו מקלה את ההחלטה הסופית של המנהל המגייס מכיוון שיש לו אפשרות להעריך ולהשוות יותר נכון בין המועמדים.

גישה למועמדים נדירים – unicorns. בכל תחום/תעשייה יש את המקצוענים שכל מעסיק רוצה לדבר איתם. איש סורסינג איכותי נותן גישה או ערוץ תקשורת לאנשים הללו. זה לא בהכרח יביא לגיוס, אבל מנהלים מנוסים מאוד יעריכו את החיבור הזה שכנראה יניב עוד פירות בהמשך.

הגברת הקצב של תהליך הגיוס. עבודת סורסינג איכותית יכולה להביא מועמדים חזקים לשלבים מתקדמים בזמן מאוד קצר ביחס למתודולוגיות גיוס סטנדרטיות.

הורדת עלויות של השמה. בחלק גדול מהמקרים, בעיקר בתחילת תהליך הגיוס, הארגון המגייס יוכל לחסוך סכום כסף לא מבוטל ולהגיע למועמדים מצוינים בלי להוציא סכומי עתק על כל השמה. יש כמובן לזכור שגם פונקציית הסורסינג עולה כסף וכל ארגון צריך לבחון את הצרכים המדויקים שלו בכל נקודת זמן.

מיתוג מעסיק. כולם מדברים היום על מיתוג מעסיק – ובצדק! פניות אישיות ומקצועיות ישימו את הארגון צעד אחד לפני כולם בקהילה בה הוא הארגון רוצה להיחשף ולהיחשב כמוביל שוק.

חקר שוק ומודיעין עסקי. מי המתחרים שלי? מה המשכורות שהם משלמים? באיזה סטאק טכנולוגי משתמשים? מי הלקוחות? מתי מוצר מתחרה יוצא לשוק? פיטורים בחברות רלוונטיות, גיוס הון ועוד ועוד…

ואחרון חביב, שביעות רצון והרושם שהארגון שלכן יוצר. אנחנו חיים בעולם דיגיטלי די קטן ורוצים שהקהילה תכיר את הארגון שלנו כמקצועי, ויותר מזה – אנושי! פונקצית סורסינג נכונה תייצר חווית מועמד טובה יותר ותשדרג את כל פונקצית הגיוס הארגוני שלכן.